Jesteś tu:  Dziecko » Ciąża od A - Z » Zdrowie w ciąży » Pracująca przyszła mama

Pracująca przyszła mama

Ciąża | 17.11.2012

Jeśli jesteś w ciąży i dobrze się czujesz, nie musisz rezygnować z kariery zawodowej. Jednak spędzanie wielu godzin za biurkiem może mieć wpływ na twoje zdrowie. Pamiętaj więc o tym, by dbać o siebie także w godzinach pracy. Sprawdź też, jakie dodatkowe prawa przysługują ci jako przyszłej mamie.

Wiadomość o ciąży sprawia, że z jednej strony cieszymy się, że na świat przyjdzie nasze maleństwo, ale z drugiej obawiamy się, jak ten wyjątkowy stan wpłynie na nasz dotychczasowy tryb życia – przede wszystkim pracę. Ciąża nie musi oznaczać rezygnacji z aktywności zawodowej – pod warunkiem, że wprowadzimy do naszego codziennego rytmu pracy kilka zmian.  

Z brzuszkiem za biurkiem

Jeśli pracujesz w biurze sprawdź, czy stanowisko pracy jest dostosowane do twoich potrzeb jako przyszłej mamy. W tym czasie nogi i kostki często puchną, więc zadbaj o to, by stopy miały podparcie, gdy siedzisz za biurkiem.

– Warto także ustawić monitor tak, by wygodnie pracować bez konieczności skręcania tułowia, a potrzebne pomoce biurowe ułożyć blisko siebie, by móc swobodnie po nie sięgnąć nie przyciskając brzucha do krawędzi biurka – radzi ginekolog dr n. med. Rafał Kocyłowski z poznańskiego Centrum Badań Prenatalnych PreMediCare w Szpitalu Med Polonia.

Praca przed komputerem jest męcząca przede wszystkim dla naszych oczu, ale może być też szkodliwa dla zdrowia. Dlatego postaraj się raz na jakiś czas oderwać wzrok od ekranu. Pamiętaj też, że kobieta w ciąży ma prawo do ograniczenia czasu pracy przed monitorem do czterech godzin dziennie. Szczególnie w trakcie ciąży ważne jest też, by co jakiś czas wstać od biurka i trochę się poruszać. Wykorzystaj każdą nadarzającą się okazję – zamiast dzwonić do biura obok przejdź się tam, a po drodze podrzuć koleżance potrzebne dokumenty.

Pamiętaj też o tym, żeby często wietrzyć pomieszczenie, w którym pracujesz. Przyszłe mamy muszą zwracać szczególną uwagę na zdrowe odżywianie – dotyczy to także przekąsek w pracy. Postaraj się więc jeść zdrowo i regularnie, a zamiast codziennej kawy przy sprawdzaniu służbowych maili wybierz zieloną herbatę lub ziołowy napar.  




schowek
do schowka
poleć
poleć znajomemu


    Get Adobe Flash player