Jesteś tu:  Psychologia i seks » Seks » Poradnik erotyczny » Joga, a seks… dlaczego warto?

Joga, a seks… dlaczego warto?

Seksu, tak jak wszystkiego innego, uczymy się przez całe życie. Uczymy, ale i poznajemy jego inne formy, tajemnice, możliwości – na tym właśnie on polega, by nie zamykać się na nic, ale wciąż udoskonalać siebie i swoje życie intymne z partnerem. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo w odkrywaniu seksu pomaga joga. Dowiedz się, jaki wpływ może mieć na twoje życie intymne i…dlaczego warto spróbować.
Seks to ta czynność naszej sfery życia, która wymaga pracy całego ciała – zarówno ważna jest w nim fizyczność, jak i sfera psychiczna, która odpowiada za realizację pragnień, fantazję, doznania. Życia intymnego nie da się oddzielić więc od sfery fizycznej i psychicznej, o czym niestety tak często zapominamy, skupiając się jedynie na fakcie przeżywania z partnerem uniesień, a nie na ich jakości i doznań psychicznych, które z nich płyną.

Jaki wpływ na doznania intymne może mieć joga? Jak się okazuje, ogromny. To sztuka kontrolowania swojego ciała i wnikania w głąb umysłu, mająca niesamowity wpływ zarówno na organizm i jego fizyczne zdolności, jak i na psychikę.

Jak joga wpływa na ciało i psychikę?

Codzienne życie dostarcza nam mnóstwa wrażeń, zarówno tych dobrych, jak i złych. Zmęczenie i stres to niemal nieodłączne elementy naszego życia, które, jak się okazuje mają ogromny wpływ na wiele sfer naszego życia, także na życie seksualne. Dzieje się tak, ponieważ natłok stresu nie pozwala nam na całkowite odprężenie i relaks, zarówno fizyczny, jak i duchowy. A przecież bez poczucia odprężenia tak trudno jest o czerpanie z seksu tego, co najlepsze. Problemy życia codziennego, przysłaniają więc satysfakcję z seksu, który przecież mógłby mieć o wiele lepszą jakość.

Zadaniem jogi jest wniknięcie w głąb swojej duszy i wyciszenie się, poprzez szereg fizycznych ćwiczeń, które mają działanie uspokajające i relaksujące. Między innymi, joga pozwala kontrolować swój umysł, pozwala wyzbyć się stresu i radzić sobie z napięciem, wywołanym zmęczeniem. A to wszystko dzięki ćwiczeniom, które działają na różnorodne obszary ciała. Przede wszystkim, bardzo ważny jest regularny, równomierny oddech, który pozwala całkowicie się odprężyć oraz ćwiczenia dolnych partii ciała (nóg, krocza, miednicy), których stymulacja wpływa na doznania seksualne.

O tym, że rozciąganie mięśni całego ciała, może znacząco wpływać na życie intymne, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Wygimnastykowane ciało lepiej reaguje na różnorodne pozycje, a rozluźnione, wyćwiczone mięśnie mają więcej siły na seks.

Praktykowanie jogi we dwójkę może mieć zbawienny wpływ na życie intymne obydwóch partnerów. Ćwiczenia pozwalają na spędzanie wspólnych chwil na poznawaniu własnych ciał, synchronizowaniu swoich oddechów. Dzięki jodze możemy lepiej się poznać i wniknąć głębiej do swoich umysłów. A same ćwiczenia stanowią doskonałą, pełną emocji grę wstępną.

Joga, a seks

Joga uczy tego, że seks to nie czynność fizyczna, ale przede wszystkim sposób na połączenie się umysłów dwojga ludzi i lepsze poznawanie siebie poprzez współżycie. Polepsza ona przede wszystkim świadomość własnego ciała (poprzez ćwiczenia oddechowe, stymulowanie mięśni) oraz ciała partnera. Uczymy się swoich możliwości, zyskujemy zwinność, ale też spokój i odprężenie, tak bardzo niezbędne w życiu intymnym. Wiele osób ceni sobie jogę, także za to, że dzięki niej zwracają większą uwagę na swoje doznania umysłowe, nie fizyczne. Akceptujemy bardziej swoje ciało, zwracamy większą uwagę na ciało partnera, odbieramy każdy bodziec jeszcze mocniej.

Joga ma także wpływ na jakość orgazmu, wymaga to jednak wielu ćwiczeń i samozaparcia. Sposobem na polepszenie  go są ćwiczenia mięśni miednicy, polegające na ich mocnym napinaniu i rozluźnianiu. Ćwiczenia te w znaczący sposób odpowiadają za stymulację okolic intymnych poprzez wzmacnianie ich mięśni. Prosty sposób na poprawienie jakości swojego seksu.

Kilka porad na początek…

Nie od razu nauczycie się jogi i nie od razu zaobserwujecie wszystkie korzyści, które z niej płyną. Na sam początek jednak, by przekonać się, czy to w ogóle jest dla was, spróbujcie wykonać proste i przyjemne ćwiczenie.

Usiądźcie naprzeciwko siebie po turecku, chwyćcie się za dłonie. Oddychajcie głęboko, wsłuchując się uważnie w oddech partnera. Starajcie się uspokoić, zrelaksować, niech to będzie taki wasz odpoczynek przed zbliżeniem. Podczas wspólnego siedzenia, obydwoje stymulujcie pracę swoich mięśni dolnych partii ciała, uwzględniając uczucia, które im towarzyszą. Gdy osiągniecie już stan uspokojenia, w dowolny sposób (np. wykonując drugiej osobie masaż) dotykajcie całe swoje ciała. Powoli, bardzo dokładnie. W ten sposób wyostrzycie swoje zmysły na swoje wzajemne doznania, skupicie się na swoich ciałach, co z pewnością znajdzie odzwierciedlenie w jakości waszego seksu.

 

StrefaKobiety.pl

redakcja@strefakobiety.pl



schowek
do schowka
poleć
poleć znajomemu

    Get Adobe Flash player