Jesteś tu:  Zdrowie » Odżywianie i Diety » Diety » Dieta kapuściana

Dieta kapuściana

Jedna z bardziej efektownych diet, pozwala stracić aż 7 kilogramów w ciągu tygodnia. Podstawą posiłków jest kapusta włoska, którą spożywamy pod różnorodnymi postaciami, w dowolnych ilościach. Dietę można urozmaicać dowolnymi, niskokalorycznymi produktami. Poznaj zasady stosowania diety kapuścianej!

Podstawą diety kapuścianej są potrawy z kapusty włoskiej, pod różnymi postaciami. Pokochało ją mnóstwo osób, które przekonały się o tym, że zastosowanie diety pomaga utracić zbędne kilogramy szybko i trwale, bez stosowania głodówek. A to wszystko dzięki właściwościom kapusty, która przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.

Same potrawy diety kapuścianej są łatwe w wykonaniu, choć należy liczyć się z tym, że po tygodniu spożywania mogą być nieco monotonne. Potrawy z kapusty uzupełnia się w trakcie trwania diety produktami z chudego mięsa, ryżu, a także sporych ilości warzyw i owoców. Dzięki temu dostarczamy sobie odpowiedniej ilości witamin, które zawarte są w warzywach i owocach.

Niestety dieta jest stosunkowo uboga w składniki mineralne (wapń, żelazo), nie powinna być więc stosowana dłużej niż 7 dni. Dietę uzupełniamy płynami – ważne jest picie dużych ilości wody, a także herbat owocowych i ziołowych. Po zastosowaniu diety sugerujemy wzbogacić swoje menu o produkty bogate w węglowodany oraz nienasycone tłuszcze.

Główną potrawą diety kapuścianej jest zupa kapuściana (kapuśniak), gotowana na podstawie warzyw, bez mięsa, tłuszczu, a także bez przyprawiania jej solą.

Komu polecamy dietę?

Osobom zdrowym, nie mającym problemów układu krążenia, ani układu trawiennego, szczególnie osobom młodym. Przed przejściem na dietę warto przygotować się na spożywanie przez kilka dni głównie tej samej potrawy w dość dużych ilościach.

Zalety:

  • Na diecie można schudnąć szybko w krótkim czasie.
  • Po zakończeniu diety nie powinien wystąpić efekt jo-jo.
  • Produkty spożywane podczas diety są syte oraz zdrowe.

Wady:

  • Dieta może być dla niektórych osób zbyt monotonna.
  • Ze względu na stosunkowo niską zawartość składników mineralnych w jadłospisie diety, może wystąpić uczucie osłabienia.

Przepis na zupę:

  • Główka kapusty włoskiej
  • 5 posiekanych cebul
  • Papryka (czerwona/zielona)
  • 5 świeżych pomidorów/ koncentrat pomidorowy
  • Przyprawy: pieprz, curry, bazylia

Warzywa należy podsmażyć na patelni na łyżce oliwy, a następnie przenieść do garnka, zalać wodą (ilość, która przykryje warzywa) i gotować, aż do momentu, gdy warzywa staną się miękkie.

Przykładowe dania uzupełniające:

  • Ziemniaki w mundurkach (pieczone / gotowane)
  • Warzywa gotowane na parze (brokuły, kalafior, marchewka)
  • Chude mięso gotowane na parze lub grillowane (np. filet z kurczaka)
  • Ryby (ryby białe, łosoś itp.)
  • Świeże warzywa i owoce



StrefaKobiety.pl

redakcja@strefakobiety.pl



schowek
do schowka
poleć
poleć znajomemu


    Get Adobe Flash player