Jesteś tu:  Zdrowie » Odżywianie i Diety » Odchudzanie » Chcesz efektownie schudnąć? Jedz czekoladę!

Chcesz efektownie schudnąć? Jedz czekoladę!

Odchudzanie | 10.07.2012

Dotychczas pierwsza zasada odchudzania brzmiała – należy wystrzegać się wszelkich słodyczy, w tym uwielbianej przez wszystkich czekolady. Tymczasem, okazuje się, że może ona wspomóc proces odchudzania i pogłębić jego efekty. Dowiedz się ile czekolady i jaki jej rodzaj powinnaś jeść będąc na diecie.

Kto z nas nie lubi czekolady? To właśnie po nią najczęściej sięgamy w chwilach, gdy chcemy poprawić sobie nastrój lub gdy po prostu mamy ochotę na przekąszenie czegoś słodkiego. Czekolada bowiem dość szybko hamuje głód, poprawia samopoczucie (pobudza organizm do produkcji endorfin, czyli hormonów szczęścia!), a przede wszystkim jest po prostu pyszna. Gdyby nie to, że ma w swoim składzie potężne ilości cukrów i tłuszczy byłaby zapewne uznawana za źródło zdrowia, ma w swoim składzie mnóstwo witamin oraz minerałów, takich jak magnez, wapń, żelazo czy potas.

Oczywiście, im czekolada ma mniej cukru, a więcej kakao, tym jest dla organizmu zdrowsza. Dlatego w porównaniu między czekoladą mleczną, a gorzką zdecydowanie na plus wypada ta druga. Czekolada gorzka, choć mniej słodka i dla niektórych po prostu mniej smaczna, jest o wiele zdrowsza i bardziej pełnowartościowa od swojego mlecznego zamiennika.

Okazuje się, że czekolada gorzka, jedzona codziennie i regularnie sprzyja odchudzaniu. Jak to możliwe? Czekolada bogata w kakao (im jest go wiecej, tym lepiej) szybko hamuje apetyt, przez co jedzona przed głównym posiłkiem, sprawia, że nie odczuwamy już takiego głodu i jemy po prostu mniej. Kakao pobudza metabolizm i reguluje procesy trawienia, co sprzyja szybszemu trawieniu pokarmów i tym samym usprawnia odchudzanie.

Oczywiście, jedząc czekoladę na diecie należy pamiętać o tym, że mimo wszystko jest ona produktem wysokokalorycznym – ma przecież spore ilości węglowodanów i tłuszczy. Dlatego też należy spożywać ją w niewielkich ilościach, według dietetyków, najbardziej optymalna ilość to 2-3 kostki dziennie przed największym posiłkiem. Najlepiej czekoladę jeść rano, gdyż szybko zahamuje ona poczucie głodu, a do tego doda organizmowi energii.

Jaką czekoladę wybrać?

Przede wszystkim na diecie należy wystrzegać się czekolady mlecznej, która ma mniejsze ilości kakao przez co nie wpływa tak pozytywnie na przemianę materii, jak czekolada ciemna. Najlepszy wybór to czekolada gorzka (deserowa) o możliwie jak największej ilości kakao, co najmniej 60%. Podczas stosowania diety, jedzenie kilku kostek czekolady dziennie powinno stać się nawykiem – szybko przekonasz się, jakie efekty przynosi to na dłuższą metę.

Oczywiście samo jedzenie czekolady nie jest jeszcze gwarancją tego, że organizm zacznie efektownie chudnąć. Jedzeniu czekolady powinna towarzyszyć odpowiednia dieta, składająca się z niskokalorycznych, ale pełnowartościowych produktów, spożywanych często i w niewielkich ilościach. Jeśli diecie towarzyszą intensywne ćwiczenia, ilość czekolady można zwiększyć dwukrotnie.

Jedzenie czekolady gorzkiej podczas diety ma jeszcze jeden, pozytywny aspekt – pozwala zaspokoić swoją potrzebę jedzenia czegoś słodkiego. Czekolada z powodzeniem zastępuje bowiem słodkie batoniki i ciastka, a przy tym jest o wiele bardziej wartościowa.

 
StrefaKobiety.pl

redakcja@strefakobiety.pl



schowek
do schowka
poleć
poleć znajomemu


    Get Adobe Flash player