Jesteś tu:  Zdrowie » Odżywianie i Diety » Odżywianie » Dieta Gillian Mc Keith - sposób na życie

Dieta Gillian Mc Keith - sposób na życie

Dieta to nie tylko sposób odżywiania prowadzący do zmniejszania się naszej wagi i lepszego samopoczucia. Powinna być ona przede wszystkim naszym sposobem na życie, którego zasad przestrzegamy, a który prowadzi nas do osiągnięcia swojego wymarzonego celu – utraty zbędnych kilogramów. Proponujemy ci zapoznanie się z jedną z najmodniejszych ostatnio diet, którą z powodzeniem stosuje już mnóstwo osób na całym świecie. Poznaj dietę Gillian Mc Keith – jej zasady i działanie, które zmienia nie tylko wagę, ale i sposób życia.

Gillian Mc Keith to brytyjska dietetyczka, która popularność zdobyła na całym świecie, wraz z wydaniem poradnika o odchudzaniu pod tytułem „Jesteś tym, co jesz”. Zawarła w nim zasady zdrowego odżywiania, zasady wyboru produktów spożywczych i ich łączenia, których zastosowanie prowadzi nie tylko do zmniejszenia naszej wagi i poprawy wyglądu sylwetki, ale też zmiany swojego stylu życia na zdrowszy.

Główne zasady diety Gillian Mc Keith

Główna zasada, którą należy się kierować po przejściu na dietę brytyjskiej dietetyczki, to dokładny wybór produktów spożywczych, z których przyrządzamy nasze posiłki. Zalecane są produkty nieprzetworzone – czyli surowe produkty, które nie zostały uprzednio zakonserwowane, zwłaszcza w chemiczny sposób. Są nimi przede wszystkim świeże warzywa i owoce, kiełki roślin oraz produkty zbożowe – ryż, kasze, kukurydza (a więc wszystkie produkty bogate w błonnik). Należy unikać czerwonego mięsa i wybierać mięso białe. Do picia dietetyczka także zaleca napoje naturalne – soki wyciskane ze świeżych owoców lub herbatki ziołowe (napary np. z melisy, dzikiej róży, maliny). Napoje można słodzić jedynie miodem – białego cukru należy unikać.

Sekretem działania diety Gillian McKeith jest łączenie produktów, które ułatwiają trawienie i przyspieszają metabolizm, głównie dlatego że jest to pożywienie lekkie i pozbawione konserwantów i ulepszaczy, a do tego pełne witamin i dobroczynnego błonnika, który działa pozytywnie na nasz układ trawienny i sprzyja odchudzaniu.

Według dietetyczki są takie produkty, których należy unikać. Ich spożywanie jest bowiem obciążające dla układu trawiennego, a także dla wątroby i układu krążenia. Są nimi m.in. czerwone mięso, tłusty nabiał, a z napojów przede wszystkim alkohol. Niewskazane przy diecie jest również palenie papierosów.

Ilość posiłków w ciągu dnia jest dowolna. Najważniejszym posiłkiem jest śniadanie – powinno stanowić ono najbardziej obfity posiłek.

Zasada łączenia produktów

W diecie Gillian McKeith ważne jest nie tylko to co jemy, ale też jak to łączymy. Dietetyczka wyróżniła 4 grupy produktów, które powinniśmy spożywać razem lub też osobno:

  • pierwsza - białka (mięso, ryby, jajka, nabiał),
  • druga - węglowodany (miód, cukier, produkty zbożowe), 
  • trzecia- tłuszcze i warzywa,
  • czwarta – owoce.

Zasada łączenia produktów jest prosta – wymaga od nas spożywania posiłków z tych samych grup, w odstępie czasowym od innych. I tak pierwszą grupę możemy spożywać z trzecią, drugą z trzecią, natomiast czwartą spożywamy tylko osobno. Wynika z tego także, że nie powinniśmy łączyć białek z węglowodanami. Dania powinno się jeść surowe (owoce, warzywa), natomiast mięso najlepiej gotować na parze lub grillu (nie smażyć na tłuszczu).

Efekty diety

Dieta poprawia stan naszej wagi - jest lekka (składa się głównie ze świeżych, niskokalorycznych warzyw i owoców oraz białego mięsa), przyspiesza metabolizm, a dzięki wysokiej zawartości błonnika reguluje procesy trawienne. Pozwala nam czuć się lekko, jeść zdrowo, a przy tym jest bardzo zdrowa dla naszego organizmu – szczególnie wątroby i układu krążenia.

 

Beata Łuniewska

StrefaKobiety.pl

redakcja@strefakobiety.pl



schowek
do schowka
poleć
poleć znajomemu


    Get Adobe Flash player