Jesteś tu:  Zdrowie » Sport i Fitness » Smukła sylwetka » Joga. Spokój jest w Tobie

Joga. Spokój jest w Tobie

Smuka sylwetka | 23.07.2013
Boisz się porodu i chciałabyś lepiej przygotować do niego swoje ciało? A może jesteś świeżo upieczoną mamą, która chciałaby wrócić do formy? Wstań z kanapy i idź na jogę, która ułatwia poród, poprawia kondycję, wycisza i uspokaja.

Joga to ćwiczenia coraz chętniej wykonywane przez kobiety w ciąży i tuż po porodzie. Przyszłe mamy wybierają się na zajęcia po to, aby poprawić swoją kondycję fizyczną, ale także przygotować się do porodu. Joga nie tylko świetnie wpływa na mamę, ale także ma zbawienny wpływ na dziecko.

Joga znieczula
Badania przeprowadzone na Uniwesytecie w Bostonie wykazały, że ćwiczenia jogiczne poprawiają nasz nastrój i zmniejszają poziom stresu. Dzieje się tak, ponieważ joga obniża ciśnienie krwi, polepsza nasz sen, wpływa korzystnie na system trawienny oraz usuwa – poprzez oddech – zanieczyszczenia z organizmu.

Ćwiczenia te poprawiają stan naszej wątroby, nerek czy serca, ale też korzystnie wpływają na samopoczucie, dodając energii. Ze względu na to, że kobiety coraz bardziej zwracają uwagę na swój wygląd oraz zdrowy styl życia i nawet w trakcie ciąży chcą być aktywne i piękne, popularne stały się zajęcia jogi dla przyszłych mam. Ćwiczenia te, choć nie są bardzo dynamiczne, pozwalają doskonale zadbać o kondycję.

– Jogę można uprawiać w trakcie ciąży, ponieważ ma ona fantastyczny wpływ na samopoczucie przyszłej mamy – mówi Karolina Bochenek, właścicielka Opener Klub Mam.

– Ćwiczenia te zmniejszają poranne nudności, uelastyczniają ciało, pomagają w walce z bólem, ale też zwiększają szanse naturalnego porodu w terminie – dodaje Karolina Bochenek.

Dzieje się tak, ponieważ joga ma pozytywny wpływ na układ rozrodczy i miedniczy przyszłych mam, co może znacznie ułatwić przebieg porodu.

– Zajęcia są też dobre dla samego dziecka, ponieważ przepływ składników odżywczych z krwioobiegu mamy do krwioobiegu dziecka podczas takich ćwiczeń jest zdecydowanie lepszy, a towarzyszący temu głęboki oddech matki pomaga w dotlenieniu płodu – mówi Karolina Bochenek, która w swoim klubie prowadzi zajęcia jogi.

Odpowiedni sposób oddychania, który kobiety uczą się regulować na zajęciach, pozwala też szybciej urodzić niemowlę oraz działa jak znieczulenie, uśmierzając lub zmniejszając bóle. Korzystny wpływ ćwiczeń odczuwa się też po porodzie, ponieważ ich efekty utrzymują się przez wiele tygodni, a to pozwala znacznie łatwiej wrócić mamie do formy.




schowek
do schowka
poleć
poleć znajomemu


    Get Adobe Flash player