Jesteś tu:  Zdrowie » Sport i Fitness » Smukła sylwetka » Nastawienie kluczem do dobrej formy

Nastawienie kluczem do dobrej formy

Smukła sylwetka | 07.03.2013

„Od jutra zacznę!” – to największy błąd, jaki popełniamy, gdy decydujemy się wprowadzić w nasze życie pewne zmiany, na przykład przejść na zdrową dietę czy zacząć ćwiczyć. Bo kiedy ten moment nadchodzi, nagle na drodze do realizacji wcześniej założonego celu pojawia się mnóstwo przeszkód. Dlatego jeśli chcemy przejść prawdziwą metamorfozę, wykorzystajmy impuls i zacznijmy od razu.

Od Sylwestra minęły dwa miesiące. Przez ten czas wielu z nas zapomniało o noworocznych postanowieniach. A przecież obiecywaliśmy sobie, że tym razem naprawdę weźmiemy się za siebie. Dlatego już dziś spróbujmy wprowadzić w nasze życie pewne długofalowe zmiany.

Zacznij od głowy

Dlaczego niektórzy z radością biegną prosto z pracy na siłownię, a inni wręcz przeciwnie – popołudnia najchętniej spędzają na kanapie z pilotem telewizyjnym w dłoni? Według naukowców duży wpływ mają na to geny. Jednak brak genetycznych uwarunkowań mobilizujących do aktywności fizycznej nie powinien stanowić dla nas wymówki. Potrzebujemy tylko trochę motywacji. Według psychologów to słowo należy rozumieć jako stan gotowości do podjęcia określonych działań w celu osiągnięcia oczekiwanego celu.

– Warto podkreślić, że jeśli chcemy wprowadzić w życiu zmiany, na przykład zacząć się odchudzać czy ćwiczyć, niezbędna jest motywacja wewnętrzna, czyli wynikająca z własnych potrzeb lub pragnień. Jeśli będzie ona pochodziła z zewnątrz i na przykład wynikała z presji ze strony otoczenia, to dużo trudniej będzie nam wytrwać w postanowieniach – wyjaśnia Anna Kopeć,  organizatorka poznańskiego Festiwalu PROGRESSTERON, podczas którego spotykają się kobiety z całej Polski, żeby porozmawiać miedzy innymi o swoim rozwoju i motywacjach życiowych.

Jak zatem zmobilizować się do ćwiczeń i zadbać o wewnętrzną motywację? To pytanie zadaje sobie większość z nas. Najważniejsze jest nasze nastawienie i wiara w to, że uda nam się zrealizować plany. Dlatego już na początku powinniśmy wyznaczyć sobie konkretne, mierzalne cele.

– Zamiast bardzo ogólnego „schudnę” ustalmy konkretne cele, na przykład, ile centymetrów w pasie chcemy stracić i w jakim czasie. Jeśli naszym założeniem jest lepsza kondycja – spróbujmy zaplanować, ile kilometrów na rowerze będziemy w stanie pokonać w ciągu godziny. Najlepiej wyznaczmy sobie mierzalne, ale też realne cele – mówi Alicja Liczba, Dyrektor Marketingu i PR Centrum Fitness Fabryka Formy. Pamiętajmy, że taki plan powinien mieć charakter długofalowy. Nie oczekujmy natychmiastowych efektów, bo zwykle są one nietrwałe.
 




schowek
do schowka
poleć
poleć znajomemu


    Get Adobe Flash player