Jesteś tu:  Zdrowie » Sport i Fitness » Smukła sylwetka » Poranna gimnastyka - dla zdrowia i figury

Poranna gimnastyka - dla zdrowia i figury

Poranne wstawanie nie należy do najłatwiejszych czynności – tym bardziej więc trudno zmusić się do porannej aktywności fizycznej. Okazuje się jednak, że poranna gimnastyka może przynosić mnóstwo korzyści, zarówno dla zdrowia, kondycji organizmu, jak i dla modelowania figury. Dowiedz się, dlaczego warto zmobilizować się do porannych ćwiczeń.

Mało kto potrafi po śnie zmobilizować się i bez trudu wstać. To dlatego, że nasz organizm w trakcie snu pracuje wolniej, reguluje pracę wszystkich narządów. Oddech, bicie serca, metabolizm spowalniają się, mięśnie i układ szkieletowy odpoczywa. Dlatego też, rano tak trudno jest podnieść się z łóżka i rozbudzić swoje ciało, które przez kilka godzin było w stanie odpoczynku.

Najlepszym sposobem na przebudzenie się i poranne dodanie sobie energii, jak się okazuje jest właśnie poranna gimnastyka. Poruszanie mięśniami i zrobienie kilku głębokich oddechów podczas ćwiczeń, pozwala w szybkim tempie przebudzić się, poczuć się bardziej rześko, a do tego dotlenić organizm.

Zanim się przebudzisz… czyli ćwiczenia na łóżku

Wraz z przebudzeniem się przez dźwięk budzika naprawdę ciężko jest wstać. Dlatego, poranną gimnastykę lepiej rozpocząć od rozciągania się i mało wymagających ćwiczeń… w łóżku. Zaraz po przebudzeniu rozciągnij mięśnie nóg oraz rąk, wykonując przy tym głębokie oddechy. Od razu poczujesz, że twoje ciało otrzymało zastrzyk energii, a mięsnie przebudziły się po nocy pełnej odpoczynku. Powtórz kilkakrotnie rozciąganie mięśni – przeciągając się wzdłuż ciała oraz na boki.

Następnie spróbuj wykonać kilka prostych ćwiczeń, tym razem na brzuchu. Połóż się wygodnie, podeprzyj się rękoma i spróbuj naciągnąć łopatki i mięśnie grzbietu. W tej samej pozycji wykonaj kilka wymachów nogami, podczas ich wykonywania mocno naciągaj mięśnie.

Jeśli dużą uwagę przywiązujesz do swojej sylwetki możesz również wykonywać ćwiczenia rzeźbiące – w pozycji leżącej najlepiej będzie ci się wykonywało brzuszki, jednak warunkiem jest to twoje łóżko, które nie może być zbyt miękkie.

Gdy już trochę się rozbudzisz, odśwież się (umyj twarz, zęby, a czas na orzeźwiający prysznic lepiej zarezerwuj sobie po gimnastyce), koniecznie uchyl okno, jeśli pogoda na to pozwala – w ten sposób dostarczysz sobie więcej świeżego powietrza i tlenu, który podziała na ciebie pobudzająco.

Ćwiczenia na lepszy początek dnia

Ze względu na wczesną porę i długi zastój mięśni, podczas porannej gimnastyki staraj się wykonywać ćwiczenia, które nie obciążą zbyt mocno twoich mięśni, a raczej pobudzą organizm i dodadzą ci energii. Najlepsze będą więc skłony, przysiady oraz krążenie różnymi partiami ciała.

Kilka prostych ćwiczeń:

  • Krążenia biodrami - to proste ćwiczenie wykonaj na sam początek. Połóż dłonie na biodrach i poruszaj się tak, by rozciągnąć mięsnie bioder oraz odcinka lędźwiowego.
  • Przysiady - pomogą ci rozbudzić mięśnie nóg oraz stawy, szczególnie stawy kolanowe, które po całej nocy dobrze jest rozćwiczyć.
  • Rozciąganie mięśni szyi - działają bardzo pobudzająco i orzeźwiająco. Wystarczy kilkakrotnie poruszyć głową w przód i w tył oraz na boki.
  • Ćwiczenia kręgosłupa - wykonywane w pozycji pionowej. Stań w kroku rozwartym, mocno naciągnij ręce i spleć dłonie. W tej pozycji wykonaj kilka pochyleń w stronę kolan, a następnie wyciągnij ręce ponad głowę.

Jakie korzyści przynosi poranna gimnastyka?

Kilka prostych porannych ćwiczeń i poświęcenie im około 15 minut dziennie – to gwarancja tego, że  w ciągu dnia nasz organizm jest pełen energii, a mięśnie przygotowane do całodniowej pracy.

Gimnastyka poranna przede wszystkim pobudza ciało i umysł do pracy, a dzięki głębszych oddechom, które wykonujemy podczas niej – pozwala dobrze dotlenić organizm. Podczas ćwiczeń poprawia się także krążenie krwi, mięśnie oraz stawy lepiej pracują w ciągu dnia, tym samym trudniej o kontuzję z nimi związaną.

Gimnastyka wpływa także pozytywnie na sylwetkę oraz wagę. Pozwala rzeźbić te partie mięśni, którymi pracujemy, a także wpływa pozytywnie na metabolizm. Szczególnie, że to właśnie poranne ćwiczenia, wykonywane na pusty żołądek najszybciej pozwalają spalić zbędne kalorie.

 

StrefaKobiety.pl

redakcja@strefakobiety.pl



schowek
do schowka
poleć
poleć znajomemu


    Get Adobe Flash player